Via Social Media kennis maken met de Bijbel

Nieuwsartikel

Stichting Ismaël ondersteunt sinds de start in september 2022 de christelijke sociale mediapagina en communicatie activiteiten.

Wereldwijd zijn er op social media miljarden mensen actief. Ze ontvangen updates van verschillende vrienden, bedrijven of organisaties. Daarom steunde Stichting Ismaël sinds september 2022 de start van de christelijke sociale mediapagina en communicatie activiteiten van ‘AlSawt AlMasihi’. Inmiddels zijn we twee jaar verder en blikken we terug.

Het jonge team van vier personen dat de posts en nazorg verzorgt merkt dat er veel en vaker ‘gesproken’ wordt over geloof, de Bijbel en andere belangrijke onderwerpen, waardoor er steeds meer mensen betrokken raken bij zinvolle gesprekken. Na twee jaar zijn er nu 2723 volgers op Facebook en 164 volgers op Instagram.

Januari tot en met juni 2024

• 28 Bijbelverzen
  • 22 quotes uit de Heidelbergse Catechismus
  • 12 citaten van Spurgeon
  • 10 Bijbelverzen ondersteund door een video

In totaal werden er 72 posts geplaatst in de eerste helft van 2024. Wekelijks zijn dat gemiddeld drie updates.

Opvolging

Het team ontving tientallen reacties uit Irak, Syrië, Jordanië en de Palestijnse gebieden en communiceert met ongeveer vijftig mensen via WhatsApp. Ze zijn gestart met thema- en groepsWhatsApp-communities. Sommigen zijn geïnteresseerd in het christendom uit nieuwsgierigheid. Anderen willen meer weten over de Heere Jezus, sommigen willen de Bijbel bestuderen en daarnaast zijn er ook individuele conversaties.

Van de 50 personen zijn er ongeveer 15 mensen die we in contact hebben gebracht met christenen uit ons netwerk in Libanon en Irak om hen te helpen om aan te sluiten bij lokale kerken en andere christenen.

Weerstand

Helaas zijn er ook anderen geweest die het team, Jezus Christus en het christendom beledigden. Sommigen beweerden zich te willen bekeren tot het christendom, maar zeiden daarna dat het christendom immoraliteit, alcoholgebruik en immorele waarden had. In deze gevallen maken we duidelijk dat het christendom een geloof is dat liefde, morele waarden, respect, genade en vergeving benadrukt en we weerleggen het misverstand.

Bid mee

Al met al voelen we ons gezegend dat via social media we het evangelie kunnen en mogen verspreiden. Het media-team vraagt namens de jong gelovigen om te bidden voor de moeilijke situaties en standvastigheid en groei in hun jonge geloof.

Lees ook het getuigenis van Imran die via zijn smartphone in aanraking kwam met het evangelie.